CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

:)

:)

Thursday, November 3, 2011

ketenangan..


Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

                                  Ya Allah, Ya Rahman..aku khilaf..aku tersasar..Ampunilah segala dosaku
Aku adalah hambaMu
Tidak layak untukku memilih warna kehidupan mengikut kehendakku
Apa jua warna pilihanMu adalah terbaik buatku
“Bolehjadi apa yang kamu cintai itu tidak baik untukmu”“Dan bolehjadi apa yang kamu benci itu baik untukmu”Pasrah…..
Ya Rahiimm..aku redha apa jua kehendakMu
Berilah aku kekuatan, kesabaran dan keikhlasan
Terus mewarna dan mencorak lukisan ini dengan petunjukMu
Biar apapun warna yang Kau takdirkan dalam lukisan ini
Kau berbekalkanlah diriku dengan iman dan taqwa..
Ya Rabb…Ampunilah segala dosa-dosaku yang umpama buih di lautan
Pimpinlah diriku meneruskan lukisan hidup ini
Jauhilah aku dari kekecewaan dan putus asa
Tumbuhkanlah sifat redha dan sabar dalam kalbuku
Jadikanlah diriku hambaMu yang Kau cintai
Kembalikanlah diriku ke hadratMu dalam keadaan aku redha padaMu dan Engkau redha padaku….
Masukkan aku ke dalam Jannatul FirdausMuAmin..

0 comments:

Post a Comment